تلفن تماس: 02133524090 | همراه: 09106664992

تلفن تماس: 02133524090 | همراه: 09106664992

درباره موکت پشمی

ویژگی های موکت پشمی چیست

فهرست مطالب

یکی از انتخابات محبوب و کلاسیک برای کف منازل و شرکت ها، موکت های پشمی است. این نوع موکت ها دوام بالایی دارند. موکت های پشمی با ویژگی های منحصر به فرد و ظاهر زیبا مورد توجه افراد زیادی به ویژه طراحان داخلی هستند. در این مقاله ویژگی های موکت پشمی را بررسی می کنیم و مزایا و معایب آن را شرح می دهیم.

ویژگی های موکت پشمی

موکت های پشمی ویژگی های مثبت و منفی زیادی دارد که در ادامه این ویژگی ها را در قالب مزیت ها و معایب موکت پشمی شرح داده ایم.

مزایای موکت های پشمی

  • دوام و استحکام بالا

از مهم ترین مزیت های موکت های پشمی، دوام و استحکام بالای موکت است. در این موکت ها از پشم طبیعی استفاده شده است و الیاف آن در برابر سایش و پارگی همانند موکت پالاز مقاوم می باشد. به همین دلیل این موکت ها بیشتر برای مناطق پر رفت و آمد کاربرد دارد و دارای عمر طولانی هستند.

  • ظاهر زیبا و لوکس

موکت های پشمی دارای الیاف لطیفی و ظاهر زیبایی هستند. الیاف پشم طبیعی به دلیل رنگ پذیری بالا، درخشندگی خاصی دارند که جلوه ای خاص به دکوراسیون منازل شما می بخشد. موکت های پشمی طرح ها و رنگ های متنوعی دارند و با هر سبک دکوراسیونی سازگار می شوند.

  • عایق حرارتی و صوتی خیلی خوب

پشم عایق خوبی برای صدا و حرارت است. موکت های پشمی باعث می شوند دمای محیط در سطح متعادلی باقی بماند. همچنین این موکت ها صدای های مزاحم را جذب می کنند و محیط آرامی را ایجاد می کنند.

  • ضد آلرژی و دوست دار محیط زیست

موکت های پشمی، آلودگی و گرد و غبار موجود در هوا را جذب نمی کنند و به همین دلیل ضد آلرژی هستند. اگر دارای حساسیت هستید، این موکت همانند موکت ظریف مصور می تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

پشم ماده ای قابل تجدید پذیر است و به همین دلیل موکت های پشمی، دوست دار محیط زیست هستند.

مزایای موکت پشمی

معایب موکت های پشمی

  • قیمت بالا

در این موکت ها به دلیل اینکه از پشم طبیعی استفاده شده است، قیمت بالایی دارند.

  • نیاز به مراقبت و نگهداری بیشتر

موکت های پشمی نسبت به موکت های مصنوعی به مراقبت بیشتری نیاز دارند. این موکت ها را باید منظم جاروبرقی بکشید و اگر لکه شد خیلی سریع آن را تمیز کنید. همچنین شستن موکت های پشمی نیز به دقت زیادی نیاز دارد و باید از مواد مناسب استفاده کنید.

نکات نگهداری از موکت های پشمی

برای نگهداری از موکت های پشمی نکات و ترفند های زیادی وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره کرده ایم:

  • موکت های پشمی را باید به صورت منظم جارو برقی بکشید. این کار گرد و غبار معلق در هوا را حذف می کند.
  • اگر نیاز به تمیز کردن موکت داشتید، برای اینکار از محلول های تمیز کننده مناسب استفاده کنید. به هیچ عنوان از مواد شیمیایی قوی برای موکت های پشمی استفاده نکنید، زیرا الیاف آنها آسیب می بیند.
  • شستشوی موکت های پشمی را به متخصصین بسپارید، چونکه شستشوی آن روش ها و مواد خاصی دارد که با استفاده از آن الیاف موکت آسیب نمی بیند.
  • برای اینکه گرد و غبار کمتری وارد خانه شود بهتر است در جلوی درب ورودی از پادری استفاده کنید. با این کار گرد و غبار ورودی به خانه کمتر شده در نتیجه موکت پشمی کمتر آسیب می بیند.

روش نگهداری از موکت پشمی

انواع موکت پشمی

موکت های پشمی دارای انواع مختلفی است که در ادامه نام برده و توضیح داده ایم:

موکت پشمی دستبافت: موکت های پشمی دستباف از پشم بز و گوسفند و یاک استخری بافته می شوند. این موکت ها بافت زیبا و قدیمی دارند.

موکت پشمی ماشینی: این نوع موکت ها با استفاده از دستگاه بافته می شوند. موکت پشمی ماشینی دارای طرح و رنگ مختلفی است و در زمان کمتری بافته می شود. به همین دلیل قیمت کمتری نسبت به موکت های پشمی دستبافت دارد.

موکت پشمی دستبافت شده توسط ماشین: این نوع موکت ها ظرافت موکت دستباف را به همراه طرح و رنگ موکت ماشینی دارد. این مدل ها قیمتی بین موکت های دستباف و ماشینی دارند.

موکت پشمی بدون رنگ: این نوع از موکت ها با پشم طبیعی و بدون هیچ رنگی بافته می شوند و دارای طرح و جلوه خیلی خاصی هستند.

موکت پشمی رنگی شده: این موکت ها در رنگ های مختلف بافته می شوند و با هر دکوراسیون و اتاقی ست می شوند.

نتیجه گیری ویژگی های موکت پشمی

موکت های پشمی با ویژگی های خاصی که دارد، یک انتخاب عالی برای پوشش کف منازل و فضا های تجاری است. از جمله این ویژگی ها دوام بالا، ظاهر زیبا، عایق حرارتی و صوتی و ضد آلرژی بودن است که در بالا کامل توضیح داده ایم. موکت های پشمی، نیاز به مراقبت زیادی دارند و نسبت به موکت های مصنوعی گران تر هستند. شما می توانید با مراقبت از این موکت ها سالیان سال از آن ها به بهترین شکل استفاده کنید.

برای خوندن مقالات مشابه در این زمینه به سایت بازارچه موکت مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بازارچه موکت اولین و بزرگترین فروشگاه عرضه موکت در تهران می باشد که با ارائه خدمات بی نظیری از جمله ارسال رایگان نمونه موکت به منزل و محل کار شما و همچنین متر کردن و ارسال رایگان در تهران در خدمت شما هم میهنان گرامی می باشد.

تمامی حقوق برای بازارچه موکت محفوظ می باشد.

Design by Godomarketing.ir

سبد خرید
ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.